Berichten

Gezocht: stagiair(e) die de maatschappelijke opbrengsten van onderwijsonderzoek onderzoekt

Het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) is op zoek naar een stagiair(e) die zich wil verdiepen in de betekenis van onderwijsonderzoek voor de praktijk en het beleid van het onderwijs in Nederland.

Wat doet het NRO?

Het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek werkt aan verbetering en vernieuwing van het onderwijs. Dat doet het NRO door onderwijsonderzoek te coördineren en te financieren, en door de verbinding tussen praktijk en onderzoek te verbeteren. Het NRO onderneemt hiertoe een breed scala aan activiteiten.

Stageopdracht

De vorige NRO-stagiaires hebben in het studiejaar 2014-2015 en het studiejaar 2015-2016 een afstudeeronderzoek uitgevoerd onder wetenschappers, beleidsmakers en onderwijsprofessionals. Dit heeft bruikbare input opgeleverd om het zogeheten kennisbenuttingsbeleid van het NRO op een aantal punten aan te passen.

In het studiejaar 2016-2017 is het NRO opnieuw op zoek naar een stagiair(e). Ditmaal ligt de focus op het onderzoeken van de maatschappelijke betekenis van het fundamentele onderwijsonderzoek. Een bijdrage aan de wetenschap leveren is het voornaamste doel van dit type onderzoek. We willen echter graag weten of de onderzoeksresultaten van het fundamentele onderwijsonderzoek óók hun weg hebben gevonden naar de praktijk en beleid van het onderwijs. Hebben de onderzoekers van de verschillende onderzoeksprojecten resultaten naar bijvoorbeeld scholen, beleidsambtenaren of de media verspreid? Vonden dit soort partijen de uitkomsten van het onderzoek relevant? En wat hebben deze partijen vervolgens met de resultaten gedaan? Dit zijn enkele voorbeelden van vragen waar je je als stagiair(e) tijdens het onderzoek mee bezig kan houden.

In het kader van het stageonderzoek kun je bijvoorbeeld onderzoekers, leraren en beleidsambtenaren interviewen, een enquête uitzetten, en onderzoeksvoorstellen en eindverslagen analyseren. We staan open voor je ideeën om de onderzoeksvragen en de wijze van uitvoering van het onderzoek verder vorm te geven. De exacte invulling van de stage-opdracht (waaronder aantal uren en start- en einddatum) stellen we in overleg met elkaar vast. Door je als stagiair(e) met dit project bezig te houden, help je het NRO om haar kennisbenuttingsactiviteiten verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Solliciteer vooral als je je in het volgende profiel herkent:

Je volgt een (onderzoeks)master op het terrein van de sociale wetenschappen.Je toont affiniteit met onderzoek en onderwijs.Je beschikt over ervaring met het doen van zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek.Je hebt een nieuwsgierige en proactieve houding.Je bent minimaal een halfjaar beschikbaar vanaf eind 2016 of begin 2017 om aan de stageopdracht te werken.

Wij bieden:

Een uitdagende stage voor minimaal twee, maar bij voorkeur drie of vier, dagen in de week.Een stagevergoeding van maximaal € 400,- per maand op basis van een 40-urige werkweek; de
exacte vergoeding is afhankelijk van je leeftijd en het aantal uren.Een gezellig team met interesse in jouw onderzoek.Begeleiding door één van de NRO-collega’s.Diverse mogelijkheden om onderzoeks- en/of werkervaring op te doen en deel te nemen aan trainingen, congressen e.d.

Meer informatie:

Bekijk de informatie over de NRO-organisatie of bekijk onze digitale folder.Raadpleeg ons overzicht met onderzoeksresultaten uit diverse fundamentele onderzoeksprojecten.Lees meer over de subsidies voor fundamenteel onderzoek die het NRO verstrekt (en bekijk tevens welkeandere typen onderzoek het NRO financiert).Bekijk welke acties het NRO onderneemt om het benutten van kennis uit onderwijsonderzoek te bevorderen.Neem voor vragen over het stageonderzoek contact op met Ruud Strijp, senior beleidsmedewerker NRO via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en 070 344 05 66.

Reageren

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Stuur jouw CV en motivatiebrief dan uiterlijk 10 oktober 2016 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van ‘Sollicitatie stageonderzoek’

Stagiaire/starter communicatiemedewerker

Voor het team van de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen zijn wij op zoek naar een stagiaire/starter communicatiemedewerker (Dit betreft een werkervaringsplaats in het kader van de Startersbeursregeling of een stageplaats voor 32-36 uur per week). Kijk voor meer informatie in de informatiebrochure.

Bijlesmanager gezocht

De Bijlespartner is op zoek naar een manager voor haar cursussen op de Universiteit Leiden - Pedagogiek. Als manager ben je verantwoordelijk voor de organisatie en promotie van de verschillende bijles cursussen, en vervul je daarmee een belangrijke rol in de organisatie. Deze flexibele bijbaan staat goed op je CV, helpt je bij je persoonlijke en professionele ontwikkeling, en levert bovendien een goed zakcentje op. De Bijlespartner investeert ook in jou, met trainingen en carrière advies. Wil je meer weten over deze functie, of gelijk solliciteren? Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., met een korte motivatiebrief en CV wanneer je solliciteert.

Studie Nanny at Home: Wij zijn op zoek naar jou!

Functieomschrijving

Ben jij toe aan de volgende stap in jouw carrière? Ben jij ondernemend, zelfstandig en heb jij een affiniteit met het onderwijs? Vind jij het leuk om tóp-studiebegeleiding te geven aan kinderen van groep 5 t/m het examenjaar VO? Wil je dit graag doen met de nieuwste concepten en materialen? Start dan je eigen praktijk en word de volgende Studie Nanny at Home!

Als Studie Nanny at Home word je opgeleid en begeleid in het opzetten van je eigen Studie Nanny at Home praktijk.

De Maltha groep heeft al ruim 34 jaar kennis en knowhow opgebouwd in deze branche. Hun kennis en ondersteuning maakt het voor jou makkelijk om je eigen succesvolle praktijk op te bouwen, want je gaat deel uitmaken van de “Studie Nanny Family” en wij zorgen ervoor dat je niet alleen staat!
Iedere toekomstige Studie Nanny at Home volgt eerst een interne opleiding van twee weken. Tijdens deze opleiding word je volledig voorbereid op de werkzaamheden van je eigen praktijk, krijg je etiquette leer en omgangskunde, een externe cursus bedrijfshulpverlening, krijg je inzicht in al onze systemen (o.a. insCool.nl®, SmartsCool®) en leren we je hoe je je eigen bedrijf kunt opzetten.  Voor de opleiding vragen wij een eenmalige, kleine bijdrage van € 2.450,-.

De Maltha groep heeft een ruime ervaring in tóp-studiebegeleiding en is een van de oudste en meest innovatieve ondernemingen in de branche. Zij zullen je ondersteunen met niet alleen seminars, terugkomavonden, workshops, een digitaal forum, maar ook met debiteuren administratie, contractuele en juridische afhandeling met opdrachtgevers (gezinnen), landelijke marketing, doorontwikkeling van hun producten, website beheer e.d.

Als Studie Nanny at Home ben je een zelfstandig ondernemer met een eigen praktijk, maar sta je er nooit alleen voor!

Jouw verantwoordelijkheden

• Aanleren van studievaardigheden en studiemethodieken voor de PO en VO leerlingen;
  • De toepassing van de vaardigheden van de leerlingen monitoren;
  • Controleren en corrigeren van studieplanningen;
  • Contact houden met ouders / relatiebeheer;
  • Het signaleren van mogelijke leerproblemen en/of leerstoornissen;
  • Actieve marketing om nieuwe gezinnen te werven;
  • Gedurende de week beschikbaar zijn tussen 13.00 – 18.00 uur;
  • Waarborgen van de kwaliteit van Studie Nanny at Home.

Zoeken wij jou?

• Ben jij in het bezit van een afgeronde WO opleiding in de richting van Pedagogiek, Onderwijskunde, Psychologie of een aanverwante studie?
  • Ben jij super enthousiast om te werken met jongeren van groep 5 t/m eindexamen leerlingen voortgezet onderwijs?
  • Kun jij goed zelfstandig werken?
  • Ben jij daadkrachtig en stressbestendig?
  • Ben jij bereid je vakkennis constant uit te breiden?
  • Wil je een eigen praktijk starten?
  • Ben jij elke dag van 13.00 – 18.00 beschikbaar (ma. t/m vrij. en je mag natuurlijk op zaterdag en zondag ook werken!)?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Ben je geïnteresseerd en heb je ook nog vragen? Meld je dan aan voor een van de presentatie-avonden in juni of juli via onderstaande link:

studienannyathome.nl/aanmelden-presentatieavond-licentiehouder-studie-nanny-at-home/

Stuur ons alvast je CV en een motivatiebrief.

Vacatures: Scienceworks
Er zijn een aantal vacatures voor stageplekken bij Scienceworks.  Het betreft de stages ‘Kennis & Beleid’, ‘Wetenschap & Beleid’ en  ‘Impact of Science’, waarvoor ze stagiaires zoeken die begin augustus kan beginnen. Bekijk deze vacatures hier. Op hun website tref je een actueel overzicht aan.
Reageren op de vacature kan door een CV met motivatiebrief naar  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vacature afgestudeerde pedagoog/psycholoog Studie Nanny at Home Midden Nederland

Als afgestudeerd pedagoog, psycholoog of onderwijskundige liggen de banen niet voor het oprapen. De Maltha groep heeft door middel van Studie Nanny at Home©, een platform opgezet waarin o.a. pedagogen, psychologen en onderwijskundigen én gezinnen elkaar kunnen vinden. Jij als pedagoog, psycholoog of onderwijskundige wordt binnen twee weken door ons opgeleid en gecertificeerd en gaat aan de slag als Studie Nanny at Home©.

Wat is Maltha studiecoaching©?

Maltha studiecoaching is een onderdeel van de Maltha groep en het oudste en meest gerenommeerde bedrijf in haar branche binnen Nederland. Ze bestaat al sinds 1982 en heeft als enige in haar branche een ministeriële goedkeuring en is educatie partner van Microsoft. Binnen De Maltha groep worden alle medewerkers ondanks hun prachtige Master opleidingen tevens intern opgeleid en gecertificeerd door onze afdeling Werving, Selectie en Opleiding. Daarnaast verzorgt deze afdeling ook andere opleidingen, waaronder die van Studie Nanny at Home©.

Wat kan ik als Studie Nanny at Home© en wat is het doel?

De doelstelling van de opleiding is dat er bij gezinnen aan huis in de privésfeer, ’s middags (minimale kerntijden 14:00 tot 18:00) studiebegeleiding wordt verzorgd. De Studie Nanny at Home© studiebegeleiding is gericht op basisschool groep 5 t/m middelbare school examenjaar.

Tijdens de opleiding word je opgeleid en gecertificeerd tot volwaardig en hoog gekwalificeerde studiebegeleider die mag werken met ons uitgebreide leerling volg- en communicatie systeem. Daarnaast zal de opleiding ook gericht zijn op de sociale aspecten binnen het gezin.

Opleidingsonderdelen zijn onder andere:
• Studiebegeleider (hoogste niveau in Nederland)
• Bedrijfshulpverlening (BHV)
• Sociale omgangskunde
• Veiligheidstrainingen
• Etiquetteleer
• Inwerktraject op al onze systemen; insCool.nl, SmartsCool en cursussen
• Examen en certificering voor onze systemen

Studie Nanny at Home© werkzaamheden

Na het afronden van de opleiding ga je aan de slag en word je te werk gesteld nadat er een aanvraag ligt en/of een passend gezin gevonden is. De werkzaamheden worden ondersteund door beveiligde, webbased systemen welke bestaan uit o.a.:

• insCool.nl©: Het leerlingvolg- en communicatie systeem dat ontwikkeld is door de Maltha Groep. Met insCool.nl kun je makkelijk en overzichtelijk het schoolwerk, de cijfers, presentie, agenda- en notitie beheer etc. van de leerling bijhouden. Ook kunnen ouders 24/7 via dit systeem makkelijk met u communiceren en de vooruitgang van hun kind volgen.
• SmartsCool©: Een volledig ontwikkeld studievaardigheden leertraject voor leerlingen van groep 5 t/m groep 8. SmartsCool bevat alle lesplannen en materialenlijsten voor deze leertrajecten. Het leertraject bestaat uit 11 modules, welke opgedeeld zijn aan de hand van thema’s en kan voor een geheel schooljaar gebruikt worden.
• Cursussen: De Maltha groep heeft voor basis- én middelbare schoolleerlingen ook een aantal cursussen ontwikkeld. Deze cursussen nemen tussen de 6 en 15 uur in beslag en behandelen uiteenlopende onderwerpen. De onderwerpen van de cursussen zijn o.a. meten is weten, mindmappen, timemanagement, voorbereidende brugklas training, Engels op herhaling, Spaans, met Frans op vakantie etc. Deze cursussen zijn zo opgedeeld dat deze makkelijk tijdens schoolvakantie gegeven kunnen worden.
• Backing-up van de gehele Maltha groep: je doet je werk met de wetenschap dat er een veelzijdig, deskundige en hoog gekwalificeerde achterban is waar je altijd op terug kunt vallen.

Jouw profiel

• Afgeronde WO opleiding in de richting Pedagogiek, Psychologie of Onderwijskunde
• Kennis over diverse leerproblemen
• Super enthousiast voor het werken met jongeren van groep 5 t/m eindexamen leerlingen VO
• Je kunt goed zelfstandig werken
• Je bent daadkrachtig en stressbestendig. Iedere blokkade zie jij als uitdaging
• Je bent je bewust dat je representant bent van ons bedrijf
• Je bent bereid om je vakkennis constant uit te breiden
• Je past moreel en karakter-wise bij ons bedrijf (hands on en gaan)
• Je bent in bezit van een Rijbewijs B (is een pre)

Interesse?

Lijkt het je leuk om aan de slag te gaan als Studie Nanny at Home? Stuur dan je CV en je motivatie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 030-2740430 voor meer informatie. Read more at our website.