Studenten Loopbaan Service FSW

Studenten Loopbaan Service FSW|
Bij de Studenten Loopbaan Service FSW kun je terecht voor vragen, ondersteuning en advies op het gebied van studie(her)keuze, masterkeuze, loopbaankeuzes en de overstap naar de arbeidsmarkt. Wij bieden begeleiding door middel van individuele gesprekken, workshops en trainingen.
Je bent welkom vanaf het moment dat je gaat studeren aan de Universiteit Leiden tot een jaar na afstuderen.

Met wat voor vragen kun je zoal bij ons terecht?
Heb ik de juiste studie gekozen?
Als ik mijn BSA niet haal welke stappen kan ik dan nemen?
Welke master zal ik kiezen?
Waar liggen mijn kwaliteiten en ambities?
Wat zijn mijn loopbaanmogelijkheden na mijn studie?
Hoe verken ik de arbeidsmarkt, wat voor bedrijven passen bij mij?
Hoe solliciteer ik succesvol?

Individueel studiekeuze/masterkeuze gesprek
In een studiekeuze-/masterkeuze gesprek bespreken we jouw persoonlijk profiel waaruit blijkt wat jouw sterke kanten, talenten en ambities zijn en kijken we welke opleidingen/masters aansluiten bij jouw persoonlijk profiel en wensen. Tevens kunnen we een test afnemen om te achterhalen wat jou motiveert, wat jouw vaardigheden zijn en waar jouw interesses liggen.

Individueel loopbaangesprek
In een loopbaangesprek kunnen verschillende aspecten aan de orde komen afhankelijk van de vraag die je hebt. Zo kunnen we verschillende loopbaanmogelijkheden met jouw studie bespreken en kunnen we een persoonlijk profiel opstellen. Tevens kunnen we je begeleiden bij het vormgeven van jouw studieloopbaan, door samen met jou te kijken welke keuzes verstandig zijn om te maken met het oog op de toekomst; denk hierbij aan keuzes voor bepaalde vakken, masterrichtingen of nevenactiviteiten. We adviseren je ook met het schrijven van een cv en sollicitatiebrief en met het voeren van een goed sollicitatiegesprek. Het maken en bespreken van een beroepentest is ook één van de mogelijkheden.

Verschillende workshops en trainingen
Het aanbod van onze workshops op het gebied van studiekeuze en loopbaan (loopbaanoriëntatie, cv/brief, sollicitatiegesprek, psychologische tests/assessment) kun je vinden op: www.workshops.leidenuniv.nl

Waar kun je ons vinden?
Locatie                           3C.04