MannenCommissie

Guess who’s back, back again, manco’s back, tell a friend…!

Wat was het toch spannend. Het collegejaar 2020/2021 liep af en de hele wereld liep rond met diezelfde vraag. Het was een vraag die veel impact had op de maatschappij en zelfs de economie. Beurzen stortten in, er was chaos op straat en men wist even niet meer waar hij of zij aan toe was. Het was afzien voor veel mensen, elke dag het nieuws bekijken en alle mediakanalen in de gaten houden om antwoord te krijgen op die ene alles overtreffende vraag: ‘Wat gaat er gebeuren met de ManCo’? De ManCo was voor veel mensen een uitlaatklep in donkere tijden en het gaf dan ook veel mensen stress omdat zij niet wisten of deze Mannencommissie A.K.A ‘The Boyband’ (Vernoemd naar de toenmalige voorzitter Boy Hamaker) wel door zou gaan volgend jaar. Petities werden getekend, volledige journaals werden gewijd aan diepte-interviews met groupies en zelfs politiek Den Haag moest terugkeren van zomerreces omdat het voor zoveel onrust zorgde…. Maar toen was het moment daar, heel de wereld keek toen het 31e bestuur van Emile een persconferentie gaf en commissarissen hun commissies bekend maakten. Het was wachten op commissaris en opper-ManCo-eindbazin Kirsi Tekke, veel besproken bij onder meer Op1 en Jinek, die het verlossende woord gaf. ‘Ook dit jaar zal er een ManCo zijn!’ Volksfeest, euforie, mensen vielen elkaar huilend van geluk in de armen ‘Er is komend jaar weer een ManCo!’ Landen sloten spontaan vrede om het feest met elkaar te vieren, de ‘I- Love-Manco’ merchandise vloog over de toonbanken en de zon brak door op het hele aardoppervlak.

Een uitgebreide introductie van de ManCo-leden van dit jaar is niet nodig, dat hebben alle talkshowprogramma’s namelijk al gedaan. De ManCo-Leden voor dit jaar zijn Marijn van der Leeden (Voorzitter), Wouter Verkerk (Secretaris), Berk van der Zwaan (Penningmeester), Dirk-Jan van Klaveren (Lid promotie) Rick Dekker, Maarten Faber, Boy Hamaker, David van Wirdum, Hoedayfa Aouir, Josse Romme, Kevin Ringeling en Daniël Vos. Ook dit jaar zullen deze geweldenaars de meest gave activiteiten organiseren, dus komt dat zien!